Translate

Grietje's Kaartenhoekje - Kaarten voor het KWF

Ik maak nu zoveel kaartjes dat ik ze niet allemaal zelf meer kan versturen. Daarom verkoop ik ze, van de kaartjes die ik verkoop doneer ik € 0,50 aan het KWF. Op mijn aktiepagina bij het KWF Kaarten voor het KWF kun je zien hoeveel deze aktie tot nu toe heeft opgebracht.

maandag 10 september 2018

Kerstboxkaart

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie een kaartje zien waarbij ik een werkbeschrijving heb gemaakt zodat jullie deze kaart ook kunnen maken. Het is een kerstkaart waarop ik de prachtige border berry branch van Mery's op heb verwerkt.


Ik heb het DP gebruikt van Joy!Crafts christmas block
Het mooie randje is zoals gezegd van Mery's evenals het takje en de stempel in de hoek.

Hier zie je dat het een soort tentkaart is geworden,
aan de binnenzijde heb ik nog een mooi randje gemaakt met de stempelset 
van Mery's (dezelfde die ik op de voorkant heb gebruikt)

Werkbeschrijving
Als eerste heb je een stuk cardstock nodig van 29,5 x 14,5
Deze ril je op 14,5 en 15 cm

Dan teken je een vierkant uit in het midden van een van de helften
van 9,5 x 9,5 cm dit is dus 2,5 cm vanuit de kant
In dit vierkant teken je nog een vierkant maar dan een halve cm kleiner
aan alle kanten dus 8,5 x 8,5 cm
Ril nu beide vierkanten met een rilpen.

Nu trek je diagonaal lijnen, dit worden je snijlijnen

Dan vouw je de 4 flapjes zoals op onderstaande foto
Het grootste deel vouw je naar binnen 
en de kleiner vouw je weer terug
Dan ziet je kaart van de voorkant er zo uit (zie hieronder)

Dan neem je een stuk DP papier van 14,1 bij 14,1 cm en haald daar ook 
het vierkant uit van 9,9 x 9,9 cm ( ik hou meestal 4 mm als tussenstukje van m'n dp)
Het stuk wat je eruit snijd plak je voor de afwerking op de achterzijde van je box'

Voor in het vierkant heb je nog een stukje dp of plaatje nodig van 9,5x9,5 cm
Ik heb eerst een stukje dp genomen en daar het plaatje op geplakt.

En dan versieren maar.

Gebruikte materialen:
6011/0076 Christmas bloc
8089/0233 Kraft paper
6011/0544 Matching colors uni WINTER
6002/1130 Mery’s Waving border branch berry

6002/0588 Mery’s Twigs
6410/0110 Mery’s clear stamps
6013/0340 seasons greetings

Ik hoop dat mijn werkbeschrijving duidelijk is, zo niet vraag gerust.








5 opmerkingen: